Monday, May 18, 2009

I met upin ipin!

Salam semua,


Saya jumpa Upin and Ipin minggu lepas, semasa rakaman Santai epi 18 seperti biasa di Menara KL... Masa tengah tunggu gambar ni di upload, saya saje2 la singgah blog Bro Gayour ( Saya pernah interbiu bro Gayour, kartunis fofular tu semasa saya buat program Genx, interview yang sangat menyeronokkan occay! ) Terbaca pula, Gayour tulis pasal Upin and Ipin...

From Gayour's blog...

"Tepikir gak, apasal ramai yang hesteria dengan maskot ni. Ia hanya sarung. Dalamnye ada orang yang kepanasan dan rimas tak ingat. Ia tak mampu buat apa-apa kalo tak ada orang memakainya. Orang jadi hilang akal kerana ia umpama impian jadi kenyataan. Fantasi jadi realiti. Bukan saja orang tua yang lebih-lebih hesteria tapi kanak-kanak gak hilang akal. Ia adalah karakter animasi dari alam fantasi yang dijelmakan depan mata." WHOAAAA! Tengok tu Upin dan Ipin! " Tu yang ramai hesteria, tak malu memeluk ( mamat dalam sarung ni syok la kalo awek cun yang peluk ), tesengeh-sengeh dan berebut untuk begambo walau semua tahu ia adalah sarung. Ada orang dalamnye. Orang tu adalah manusia seperti kita yang perlu makan, minum, tido dan kepanasan! Kenapa orang suka? Kerana ini adalah salah satu cara untuk berseronok, sengeh-sengeh dan berhibur cam ‘budak’ ni. Heh!"






Betol, betol, betol!!! As i said, im one of few girl who still trapped in kidult world. upin and Ipin is just a fantasy character. But fantasize has turns us maniac and hysterical... Looks how this character suceed now1 Im impressed to those behind Les Copaque. They young, they creative and they came out successful!



Haaa, nak nengok brader2 yang boley tahan hensem, tapi tersembunyi dalam baju maskot yang bapak berat tuh, inilah dia! Yang depan tu, adik Fathiah, genius behind Upin dan Ipin, dan cikgu kepada adik Fathiah di sekolahnya, Cikgu Faridah.

Anda boleh menyaksikan rakaman program Santai di Menara KL ini episod 18 bersama Upin dan Ipin ini pada 23 Mei ini, jam 11 malam di TV1!

Kudos to Malaysian Quality Product,


Just to flashback,

http://gayour.blogspot.com/2008/01/gen-x.html

Gayour wrote his experience with Gen X interview on January, 2008. Tq bro...

2 ayat POWER BEB!:

Mohd Zarin said...

org yang bawak upin ipin pon boleh tahan hensem jugak apa

djnazie said...

Handsome banget! boleh berkenalan???? hehehehe!