Monday, May 11, 2009

In the Making of Moist Choc Cake

Hai semua,

Seumur hidup, saya tak pernah buat kek. Hahah! Saya tahu makan aje, buat tak pernah, sebab tengok dalam AFC channel, susah sangat nak buat kek, jadi kalau nak makan kek, biasanya saya beli je. Secret Recipe selalu jadi sasaran untuk makan kek yang memenuhi citarasa saya. Tetapi, kenapa ntah tiba2, saya terasa nak buat kek pulak, sabtu lepas. Kebetulan, makcik saya yang pakar dalam membuat kek ni pun ada di rumah saya, jadi kami pun bergotong royong buat kek coklat. Hahah!


NAZIE's VERY FIRST MOIST CHOC CAKE /^0^\

Adunan awal...

Setelah campur, tepung, telur, susu... bersedia untuk dibakar

Disapu topping


Gambar bawah : Jari makcik saya duk menyusun M&M kat ats kek. Sapa yang ada kencing manis, disarankan supaya mejauhi kek2 seperti ini, hehe!


TADAA!!!!!!! SIAP



Sekian untuk hari ini!



5 ayat POWER BEB!:

salsabeelasofiyyahsakeenah said...

eee benci first time buat dah sodap camni isk....menci menci..meh resipi....

djnazie said...

Ekekekekekekek! Jangan jeles kak long, blog ko ari2 ko upload gambar makanan, ada aku tak jeles..., hahaha! Recipe??? Ko beli je adunan cake instant, tinggal nak mix dgn telur, susu and coklat masakan and esen vanilla je uols!!!

djND said...

emm sedapnyer..ni kek ni ada jual masa time wedding uols ker nazie..? hehehehe

Amyz! said...

sedapnyaaa.. kirim sket kat skudai. hikhik

btw, ur lovely card dah smpai. iieee... best! best!

ngah2 said...

pengumuman utk semua pembaca...actually the initial recipe is chocolate brownies...but after it was baked, turned out to be soft moist choc cake????macam mana????hahahahha...nasib baik jadi kek yg sedap lagi lazat...habis gak...hahah..anyways....it was agreat weekends for us kan long...wish could do that more often...maybe we bake strawberry cake this time...how's that sounds??? :-)